Thursday, March 4, 2010

Egy év



Március huszonhatodikán egy éves lesz a Mamagoló. Ezen szülinapi alkalomból néhány dolgot el kell mondanom, amit eddig nem tettem meg.

A Mamagoló nevet Édesanyám találta ki. Ez azoknak, akik ismerik, egyáltalán nem meglepő, sőt szinte magától értetődik, azoknak pedig, akik nem ismerik, megsúgom, hogy Édesanyám sok minden más mellett a szavak tökéletesen telibe találója. Köszönöm szépen neki ezt is, és minden egyebet, a mellettem állástól a gyerekre vigyázáson keresztül a biztatásig. És a kiscsaládom többi részének is köszönöm. Lili-Rózának, hogy jött, és a mindenségen kívül az ötletet adta. És hogy elviseli, hogy sokszor nem ,,hagyom a mosott ruhát másra". És köszönöm mindenki másnak, aki folyamatosan segít.

Kész lett a honlap. És ettől kezdve nagyon megváltozott az életünk. Hosszan kellene írnom arról, hogy mi mindent tett Buzogány Laci és hogy mi mindent elviselt tőlem, de csak annyit, hogy a honlapjára feltett mottó az én esetemben így szól: a weblap segít neked abban, hogy kis vállalkozásod megteremtődjön. Köszönöm szépen, hogy elviselted a lassú munkatempómat és a technikai analfabetizmusomat.

A gyönyörű grafikák, amelyeket a csomagolásban a címkéken láthattok és az előző bejegyzésben is, a Keszeg Ági munkái. Köszönöm szépen, nagy megtiszteltetés, hogy a te rajzaiddal büszkélkedhetünk.

Sok minden változott a boltban is tavaly óta. Rengeteg új anyagot választottunk és néhánynak búcsút mondtunk, ilyen-olyan okból kifolyólag. Ideiglenesen felfüggesztettük a hosszú hordozókendő készítést, ameddig nem tudjuk a saját anyagainkat szövetni. De sok gyönyörű karikás és erszény pótolja a hiányt. Édes-álmos Tollasbál kollekciónk is lett, puha takarókból és hálózsákokból, szopipárnából és falvédőből. És még sokminden következik. Csak bírjátok kivárni.

Egy dolog, ami viszont nem változott, amióta megnyitottunk, azok az árak voltak. Amikor kiszámoltam tavaly az első árat, a végeredményt aszerint vágtam, hogy én mennyit lennék hajlandó és képes fizetni egy babahordozóért. És mivel nagy mértékben az ügy érdekében kezdtem ezzel egyáltalán foglalkozni, (és hát nem kell senkinek magyaráznom szerintem, hogy továbbra sem ebből a profitból fogok Tuvaluba utazni), most is fontos, hogy minél többen megismerjék, megszeressék babáik hordozását és megengedhessék maguknak a hordozót. Viszont felállítva az évi mérleget, újra kellett gondolnom a dolgokat, mert összeadva mindent mindennel sem jött ki a havi minimál bér sem. Igen, sajnos tudom, hogy a Reálban 20 lejért lehet hálózsákot venni (én annyiért az anyagot sem veszem meg). Valószínű, hogy néhány a saját gyermekemnél öt-hat évvel nagyobb gyermek kezemunkája, napi két dollárért, amivel a napi két műszakját megfizetik. És nem, nem gondolom úgy, hogy ezt azzal meg lehet indokolni, hogy anélkül még annyi sem lenne. Ezt nem lehet megindokolni.

Szóval, az árak. Április elsejétől valamelyest emelkedni fognak. Nem minden és nem sokat, de a karikás kendők például igen. Még így is bőven alatta lesznek a bárhol máshol kapható hordozóknak, de ahhoz, hogy a Mamagoló működni tudjon tovább, ez szükséges. Úgy gondoltam tisztességesnek, hogy egy fél hónappal előre szólok, hogy mindenkinek legyen ideje dönteni, rendelni. Nekem meg munkálkodni rajtuk. :-).

Köszönöm szépen minden anyának, apának és babának, hogy megkerestetek, rendeltetek és hogy hordjátok a mamagolókat, hálózsákokat, takarókat. És még képet is küldtök róla. Isten éltessen és növesszen nagyra benneteket!

1 comment:

  1. Nagyon-nagyon otletes a MAMAGOLO kifejezes. Az edesanyak csodakra kepesek.
    Csodakra.

    Minden jot, Lilla

    ReplyDelete